It smells like APRIL


Taking a look at my April's folder, i couldn't help but notice i've picked up several looks in mustard yellow. Don't ask me why, but this color has never been my cup of tea. Maybe it was because of those mustard jeans i dared to buy at Zara when i was 17 years old and never learnt how to match them. Or perhaps it's that every winter they try to force us to wear it, but i never know how to do it with such a yellowish and pallid complexion.

Well, it looks like Pantone has decided to include it in this year's Spring color palette. Freesia, this is how they call it, because It sounds more cool. So after thiking about it and seeing how well it illuminates these ladies skin, i think we should definitely give it a second chance. Don't you think?

Echándole un ojo a mi carpeta de abril, me he percatado de que he escogido varios looks que incorporan el amarillo mostaza. Un color que, no me digáis porqué, nunca me ha atraído. Quizás la culpa la tienen esos jeans mostaza que osé comprar cuando tenía 17 años en el Zara y que nunca supe como combinar. O a lo mejor es que en invierno nos lo meten hasta en la sopa y yo como que no veo que resalte nada con esa tez cetrina que se te queda.  

Ahora resulta que Pantone lo ha incluído en los colores que se llevan este año. Freesia lo llaman, que suena más cool. Así que dándole vueltas y viendo como ilumina la piel de estas chicas con looks más veraniegos, habrá que darle una segunda oportunidad.¿No creéis?


Happy Weekend and Happy April!
Feliz fin de semana y feliz abril!

4 comentarios :

  1. Me encanta la selección q has hecho! A mi ese color también me atrae pero me da la sensación de q no favorece mucho... Aunque todo es cuestión de verlo mucho y te acaba encantando! Jajjaja. Feliz finde!

    http://thefashionbrook.blogspot.com.es

    ReplyDelete
  2. Nice post! Love all the gorgeous photos! Lovely blog! Following you!
    ♥ MARTA
    http://www.MARTASFASHIONDIARY.com/

    ReplyDelete
  3. I love this colour - perfect on brunettes! Lovely choices as always x

    ReplyDelete