No longer solely the men's domain

We've been seeing it lately, the classy look we used to give to the men it's no longer their solely domain. It was definitely seen in the firm and decisive attitude of the model's walk in the last SS11 of Dsquared2 collection (wanna remember it, click here). With such mixed looks that we cannot define where masculine and feminine begins and ends. On the same line, one of my favorite musical gurus who wears this trend perfectly and who I had the chance to see in concert this week is Janelle Monaé. A young genius that goes beyond ideology barriers, but who above all has an incredible drive to inspire the world. And to finish this post, I'll only say that I am so proud to see how things are changing. Our reality is not perfect yet, but we can start with ourselves, with our attitude. And why not, a panama hat and a pair of brogues.


Janelle Monaé - "Many Moons"

Ya lo llevamos viendo en las últimas temporadas, el look clásico que solíamos otorgar a los hombres ya no les pertenece sólo a ellos. Y más claro nos quedó cuando vimos la actitud segura y decisa con la que caminaban las modelos en la pasarela de primavera verano 2011 de Dsquared2 (si queréis recordarlo, pinchad aquí) con unos looks con aires totalmente entremezclados. Donde uno no sabe donde empieza lo masculino y acaba lo femenino. En esta misma línea, una de mis gurús musicales preferidas que lleva esta tendencia a la perfección y a la que tuve la oportunidad de ver en concierto esta semana es Janelle Monaé. Una joven genio de gran voz que se salta las barreras ideológicas, pero que sobre todo, cuenta con unas ganas increíbles de inspirar al mundo. Y para acabar, sólo os diré que es un orgullo ver como las cosas están cambiando. Nuestra realidad sigue siendo difícil, pero podemos empezar con nosotras, con nuestra actitud. Y porqué no, con un panama hat y un par de brogues.








Pictures: Marie Claire Czech March 2011 by Dennison Bertram

{Bimba&Lola Panama Hat, Illesteva Eyewear, Asos Watch, Bimba&Lola Bag and Brogues, Cheap Monday Tank Top, Topshop Skirt}

Note. I want to thank to all the people who contributed in NAU Agency New Designs Catwalk success. As soon as I get the pictures, I'll publish them on the blog :)

Nota. Quiero agradecer a tod@s los que hicieron que la pasarela de NAU Agency New Designs fuera todo un éxito. En cuanto tenga las fotos, las publico en el blog :)

23 comentarios :

  1. LOVE this post.
    you know from my most recent entry that I am LOVING the saddle shoe/loafer look....it looks so great in this editorial...I think I am going to have to get those Jeffrey Campbell ones i love so much.
    Hope you have a great week.
    C

    ReplyDelete
  2. me encanta la trenza que lleva la chica, menuda pasada!!!

    adoro el look clásico.

    un beso

    ReplyDelete
  3. Me encanta el estilo clásico y masculino...es muy sexy y a la vez elegante para las mujeres. Me lo pido todo...corbatas incluidas!!! jajajajaja.
    Por cierto muchisimas gracias por tu comentario me ha gustado mucho y me ha hecho mucha ilusión. Un besito guapa.

    ReplyDelete
  4. i like so much these photos and the headdress is stunning!:)
    come and visit my blog!Follow me?i'll do the same!!
    kiss

    patchworkporter.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. increíbles las fotos!!!! como siempre! ;)
    no conocía a esta chica y me ha gustado! que arte!

    un bsoooo y feliz semana!!!

    montse

    http://streetdressed.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. No conocía a esta artistaza, pero ahora que la he descubierto gracias a ti, te aseguro que estará en mi lista de favoritos en el i-pod. Como siempre, escoges fotos muy inspiradoras para mostrarnos el tema que tratas. Perfecto post!
    Bss

    ReplyDelete
  7. Hola guapa!!
    Me ha encatado la entrada que has hecho muy currada ,
    me encanta!!
    el próximo año espero verte x cibeles!!
    uN besito

    ReplyDelete
  8. Me encantan las fotos y la trenza de la chica es genial!!

    Besitosss
    Paloma - Très Mode

    ReplyDelete
  9. Una editorial más q inspiradora me quedo con el look de la 3a foto, y con la bolsa XXL me ha enamorado absolutamente.

    Alex b

    ReplyDelete
  10. Hooola!
    M´agrada la teva selcció. Jo m´estic aficionant al look masculí..el trobo brutal.
    Petonets

    ReplyDelete
  11. I love menswear inspired trends. Not sure I can pull the suspenders but I am in for anythimg else.

    ReplyDelete
  12. ... me encantan todos los zapatos! todavía me acuerdo de peque con los castellanos y la faldita de cuadros, todo vuelve! eran iguales que los de la foto pero en granate! beso gordo ...

    http://asolasconmiarmario.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. All these pictures are very cool, but I like yours the best.

    I love how you've combined the classic feminine shape of the pencil skirt with more masculine itesm.

    And I LOVE those glasses.

    ReplyDelete
  14. Me encantan casi todos los looks! <3

    ReplyDelete
  15. Love the menswear looks- great round ups. I'm looking for the perfect pair of oxfords for spring!
    Xoxo

    http://bornandbread.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. LOVE this post! I adore androgyny in fashion, and I adore menswear inspired pieces. I love suspenders, classic white button downs, oxfords, panama hats and oversized watches. Something about a men's watch on a woman, love it!

    ReplyDelete
  17. Como me gusta el look dandy! es uno de mis favoritos, unas fotos fantasticas y superinspiradoras
    un besito muy fuerte guapa y muchiiisimas gracias por tu comments

    ReplyDelete
  18. Look at those crimped braids!! WOWZA!

    A.Co @ A.Co est. 1984

    ReplyDelete
  19. i would love to have a Bimba&Lola bag but unfortunately they don't sell in Canada nor do they ship. I'm gonna try to find one when I'm in Spain this summer.

    ReplyDelete
  20. love the braids. x


    p.s. I'm having a giveaway on my blog for a necklace from pie n the sky if you'd like to check it out. :) x
    devorelebeaumonstre.com

    ReplyDelete
  21. love janelle monae and those braids!

    http://adorablydeliciouslp.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. que me flipan los pantalones de lunares!

    ReplyDelete