Wardrobe Tactics







Pictures: Marie Claire US March 2010

I know the military trend is nothing new (and in high doses can be even boring), but I decided to recover this editorial featuring the stunning Victoria's Secret model Lily Aldridge, where we can see how this trend has evolved. So military touches + neutrals + metallic details = MILITARY CHIC

Ya sé que la tendencia militar no es nada nuevo (y en dosis demasiado altas hasta puede llegar a ser más que aburrida), pero he creído interesante recuperar esta editorial donde aparece una de las guapísimas modelos que desfila para Victoria's Secret, en la que el estilismo nos muestra como esta tendencia ha ido evolucionado. Así que, toques militares + colores neutrales + detalles metálicos = CHIC MILITAR

...MILITARY CHIC...
{Rick Owens Leather Biker Jacket, Dior Shimmer Powder in Amber, Weekday Despina Necklace, Tuck&Drape Mini Skirt, Firetrap Silver Clutch, Casio Watch, See by Chloe Boots}

When it comes to your wardrobe, which are your military tactics? (Boots, structured jackets...)
¿Cuáles son vuestras mejores tácticas para darle un toque militar a vuestro armario? (Botas, chaquetas estructuradas...)

25 comentarios :

  1. once again great selection of fashion items for your collage! the white skirt is so chic and goes well with the whole rock/military look of the boots and jacket! For me it is also about the boots and jackets and sometimes a little leather helps (pants or skirt!). Y la modelo tiene un color de pelo fantastico! me hace pensar a Cindy Crawford...back in the days ;)
    xoxo
    Catita

    ReplyDelete
  2. Qué chulos los looks de esta editorial.
    Adoro los pantalones blancos combinados con prendas camel, verdes militar, toques dorados...

    Sólo q con este frío tengo muy guardaditos y limpios mis jeans blancos...

    Bss!

    ReplyDelete
  3. PS: I just saw your post about the stylish blog award and loved it! I am also sorry not seeing it earlier, I realised you tagged me and it was so sweet what you wrote about my blog. ANyway I've left you a comment on that post as well sweetie! have a wonderful week!

    ReplyDelete
  4. Hola guapa, la tendencia militar es una de las que más me gustan y H&M ha sacado este otoño-invierno muchas prendas con esta inspiración, tengo un par de blusas de esta firma en verde militar, y una con abotonadura militar... las combino con collares de varias vueltas con un toque industrial, mis biker boots también casan bien con este estilo y yo pues lo exploto...

    Un besote y feliz semana.

    www.lacajademary.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. la chaqueta de cuero nunca falla, me encanta! geniales fotos :)

    ReplyDelete
  6. Me encanta tu propuesta! Yo, si quiero conseguir inspiración militar, meto unas botas y una cazadora de cuero. Un beso!

    ReplyDelete
  7. I think the military trend will continue in smaller doses for Spring. Like a touch of hard edge with feminine floral...or dresses with a military boot. I personally plan to continue wearing military inspired fashions.
    Images are beautiful..as well as model...I am not totally sold on the exposed toes boot???? Hmmmm?
    C

    ReplyDelete
  8. i will never get sick of this trend! :) love it! and love this editorial, so good.. xx

    www.coffeefashionmagazines.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. I still love this trend and I love wearing my military cargo jacket and my biker boots.

    ReplyDelete
  10. Not so sure about the wisdom of toe-less combat boots - but I love the gold watch and I use the Dior Amber Diamond every day - it's the perfect highlighter, and so luxurious. You've made me want a pair of light skinny pants so badly for summer!
    - Catherine at The Spring

    ReplyDelete
  11. Bon dia guapa :) ..les botes de pell són essencials a l'armari! és una tendència, que com molt bé dius, massa 'tampoco' oye! hahahah

    cap a la oficina que avui ve el CEO..ui ui ui, tot potes amunt!!

    una abraçada i que començi bé la setmana :)


    BLk

    ReplyDelete
  12. Hola guapa,
    A mi tambien me gusta mucho esta tendencia...
    Fantastico post!!!!
    Besos

    ReplyDelete
  13. oh she looks amazing! and i like the styling x
    www.thefashionmom.com

    ReplyDelete
  14. Tu selección de fotos es de gran inspiración para mi día a día. Mi fondo de armario con look militar es|:
    parka zara
    pantalón cargo Mango
    Botas con cordones Prada

    Y estos tres básicos nunca juntos me sacan de mil apuros y hago mil outfits diferentes.

    alex b

    ReplyDelete
  15. ... tengo ganas de una chaqueta tipo Condesa y reconozco que cada vez me llenan más los tonos caquis, pero nunca me he sentido muy identificada con este estilo. Las fotos son precisas! enhorabuena de nuevo por el sorteo, beso gordo ...

    http://asolasconmiarmario.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Lily is so insanely beautiful! I am in love with her hair- I always rip out pics of her to take to my hair stylists, she makes me want to be a brunette again. I love military chic, great picks Marta, those boots are bad ass. I need to incorporate more military pieces into my wardrobe, I only have an army green jacket and black boots. I need more military chic!

    ReplyDelete
  17. Me encanta el estilo militar pero en sus justas dosis. Yo con una chaqueta militar y jeans ya voy servida y siempre, siempre con tacón.
    Bss

    ReplyDelete
  18. Great editorial, the mix of pieces is fab. Wish I was somewhere that sunny right now...

    Love your collage too.
    Thanks for the sweet comment.
    xxx

    theothersideofthepondmydear

    ReplyDelete
  19. Aix! Tengo unas ganas de buen tiempo... es todo muy bonito!

    ReplyDelete
  20. Marta muchas gracias por felicitarme en mi blog!!!
    Besos

    ReplyDelete
  21. Hooola!
    les fotos són una pasada!
    Cada dia m´agrada més el verd militar!
    ptons

    ReplyDelete
  22. me encantan todas las fotos!!
    y los botines de la 3ª foto!!?¿?! oooh! quiero un clon porfavorrrr!
    yo lo utilizo en pequeñas dosis! chaquetas, camisas.. y con algo que rompa el total look militar claro!

    muuuaaaaaas!

    Montse

    ReplyDelete
  23. El reloj casio vintage me encanta !!!!, está en mi wish list....

    Petons !

    ReplyDelete
  24. Nice photos, thans for a lot of inspiration....! Mmmmm :)

    Pozdrawiam,
    agacior89.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. La tendencia militar vuelve con fuerza me da a mí..

    besitos!!

    http://loquellevelarubia.blogspot.com/

    ReplyDelete