Black and White








Pictures: Fashion gone rogue, Frida Grahn, Victoria Törnegren, weheartit

freshh....from the highstreet
1. Topshop Strappy Dress
2. Tom Ford Nikita Sunglasses in Matches Fashion
3. Heritage Purse by Bimba&Lola
4. Topshop Pearl In Wire Nest Ring
5. Topshop Leather Waterfall Jacket
6. Leather Bracelet by Bimba&Lola
7. Evening Purse by Bimba&Lola
8. Topshop Starlight Peep Toe Platform Sandals
9. Ever Dress by Vila

2011. Black and white a trend? I'm not sure about that. Me like it? Yes, I do. On the one hand, black is the slimmest color and it's the best dark neutral in fashion. Chic at daytime, elegant at night. It can be mixed with almost any color, but when mixed with his opposite white, wonderful things can happen... They sometimes promote their own personality, at times they are in a relationship of "I have you", "You have me". For me, Black and white will always make any outfit look timeless and modern. Agree?

2011. ¿Será el blanco y el negro una tendencia? No estoy segura. ¿Gustarme? Me encanta. De un lado, el negro es el color que más estiliza y en el mundo de la moda es el mejor color oscuro neutro. De día es chic y de noche elegante. Se puede mezclar casi con cualquier color, pero cuando se mezcla con su mayor contrario, el blanco, la magia ocurre... A veces cada color promueve su propia personalidad; otras, se encuentran en una relación de "Te tengo", "Me tienes". Para mí, el blanco y el negro harán siempre de cualquier outfit un look atemporal y moderno. ¿Estáis de acuerdo?

30 comentarios :

  1. no se si sera tendencia pero me encanta para mis imprescindibles...soy super adicta al negro y muchas son las veces que le doy un toke con el blanco...un beso y feliz año!!

    ReplyDelete
  2. Hola Marta!!! Bon any nou 2011.. un any ple de felicitat, salut i mooooolts canvis!!!

    Doncs si, aviat el meu cumple i si, no paro... però aquest any torno a la ciutat condal per a quedar-me... ja era hora :) encara que queden un parell de mesos!

    Per a mi blanc i negre es atemporal com molt bé dius. Clàssic, modern i segons com, atrevit! Molt bona manera de començar l'any... amb els colors que sempre estaran al nostre armari ;)

    una abraçada ben forta i et desitjo el millor per aquest nou any :)


    BLk

    ReplyDelete
  3. love black and white - the 3rd pic is my fave x

    ReplyDelete
  4. Hola guapa! pues como a ti me gusta mucho y me parece superelegante y las fotos que has puesto son fantasticas
    un besito

    ReplyDelete
  5. Hooola!
    Feliz 2011!!
    Combinación superganadora!!
    Me encanta!!
    bss

    ReplyDelete
  6. Cierto! Para no fallar, el blanco y el negro es apuesta segura. Buena selección de outfits.
    bss
    ;-)

    ReplyDelete
  7. Completamente de acuerdo, el blanco y negro es una combinación ganadora siempre. Al margen de modas el total black o el total white (Michael Kors spring 2011) o mezclados te aseguran un outfit triunfador.

    Alex b

    ReplyDelete
  8. Soberbio siempre el blanco en combinación con el infalible negro. Un beso y feliz año!!

    ReplyDelete
  9. Black and white is a timeless combination and I have always been a huge fan. Love teh cat-eye sunglasses too.

    xo

    ReplyDelete
  10. Black and white will never go out of style. It should be a staple for every closet and I love how versatile it is. Thanks for sharing! The photo of Mary Kate Olsen is my favorite. That outfit combination is bold and feminine. Love it!

    xo,

    Molly Jane

    PS. Happy New Year! Hope you had a wonderful holiday season!:) Stop by and say hi!

    www.browneyedcharmer.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Hola!!

    Es una combinación que nunca falla.

    Bss
    fashionDrip

    ReplyDelete
  12. i love, love the contrast of black and white. so sleek!

    ReplyDelete
  13. Con lo que me encanta el negro, además puede llegar a ser un color que si lo convinas bien puede quedar muy elegante.
    Te sigo, que me gusta tu blog.
    Muak.

    PD: pasate www.ourlittleparadisee.blogspot.com comenta y siguenos si te gusta :D

    ReplyDelete
  14. el blanco y el negro me parecen la combinación perfecta. al principio le tenia un poquillo de mania, me recordaban a mis veranos de camarera para sacarme unas pelillas. Pero ahora son un mix muy recurrido, sobretodo cuando no se que ponerme.

    ReplyDelete
  15. This is the best post! I love almost everything in it-

    Why can't everything in life be so simple?

    xx Happy New Years by the way xx

    ReplyDelete
  16. Agreed, black and white is timelessly chic. You always have the best pictures, Marta!

    Cheers from Amsterdam,
    www.GlocalGirl.com

    ReplyDelete
  17. Ooooh! Beautiful post. I am wild for neutrals...color, not so much.

    :), LUCKYNUMBER3.com

    ***thank you for your comment ♥

    ReplyDelete
  18. Guapaaaaaaaaa!!!!!
    Muchas graciasssssssss!!!La verdad que he estado un poco desconectada...pero esta semana intentaré volver a la normalidad aunque ando como una moto...mucho que preparar en poco tiempo!!!
    Me vuelvo a Miami en unos días y la verdad que tengo muchas ganas de ver el sol de nuevo jajaja... Hoy se ha ido mi chico y me ha dado mucha penita :-(
    Tu post muy elegante, para no variar!!
    Un besazo enoorme!!!

    ReplyDelete
  19. Me gustan mucho las fotos! tengo que hacer un look que sea solo blanco y negro!!

    http://de-vero.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. wow those gorgeous shoes that you featured are SO HOT! love all these items!
    im throwing a giveaway on my blog if you'd like to participate dear :)

    ReplyDelete
  21. I love these inspiration pics...and now I want these marc jacobs sunglasses!! :D
    kiss

    http://chicneverland.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. me encantan las gafas de la Palermo!!

    un besoteeeeee!!


    Montse
    http://streetdressed.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Who does love Chanel? :-d
    Love Alexa Chung new's look
    Lee x

    ReplyDelete
  24. Where does Ashley get off being so freaking stylist? Unbelievable. \

    Also, Olivia Palermo is a brainless twit but she's definitely very well dressed. I'm quite interested in her upcoming line!

    ReplyDelete
  25. I love the combination of black&white. You can never go wrong with it and it looks so classy.xx

    http://www.theprovocativecouture.com/

    ReplyDelete
  26. Love the first picture!!!

    x
    bohemian--chic.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. el conjunto de Alexa me chifla, le queda genial! de la selección que has hecho, me encanta el anillo de Topshop :)

    ReplyDelete
  28. Gorgeous inspirational pictures as always! I agree, black and white is timeless, it's no passing trend. Black and white is so fresh and classic. I love your picks, I want #s 1, 5, 8, and 9.

    Love the pic of Olivia ;)

    ReplyDelete
  29. i completely agree! though i try to stay away from it because i have to wear so much black and white at work. but these women are gorgeous and stylish.

    ReplyDelete
  30. I like it very much!

    ReplyDelete